Van Lienz naar Maria Alm

26 juli 2022 - Gemeinde Maria Alm am Steinernen Meer, Oostenrijk

Na een nacht met veel onweer en regen toch weer wakker worden met een zonnetje. Voor de camper ontbeten en om 9.45u verlaten we de camping. De Grossglockner staat op ons programma. Wat een mooie dag: iedere keer weer de mooiste vergezichten, het weer is mooier dan de voorspellingen, het is ontzettend rustig op de pass. We hebben heel veel stops, maken ontzettend veel foto’s. We spotten nog murmeltiere en steenbokken. Wat een prachtdag! Na de Grossglockner rijden we door naar Maria Alm, ook hier was regen voorspeld, maar we hebben maar een paar drupjes gevoeld. We stallen onze camper op een camperplaats bij een boerderij. Drinken koffie en stappen op de fiets, eerst fietsen we naar de lodge van dochter van Eelke Zwart, daarna fietsen we naar het dorp. We vinden een mooi plekje op het terras van restaurant Moser. We hebben zicht op het dorpsplein waar om 20.00u een traditionele muziek/dans uitvoering is. Om 21.00u fietsen we terug naar de camping. Binnen nog lekker lezen.