Op de fiets naar Fiesch en wandelen rond Eggishorn

18 juli 2022 - Binn, Zwitserland

De Aletsch gletsjer is ons doel vandaag. Al vroeg uit bed, om naar het bakkertje te kunnen op de camping. We ontbijten dus al vroeg en stappen om 9.30 op de fiets, 16 km bergafwaarts naar Fiesch. Daar met kabelbanen omhoog naar Eggishorn. Boven direct al een adembenemend uitzicht op gletsjer en alle andere gletsjers en bergkammen, de Matterhorn is zelfs te zien. Eerst koffie gedronken en daarna de route over rotsen naar het kruis, ook daar weer geweldig uitzicht. Op een mooie plek brood gegeten en daarna de wandeling naar het midden station, altijd maar dalen over rotsachtige stukken, maar het uitzicht blijft geweldig. Bij een restaurant appels hotel en abricosenkuche. Daarna met kabelbaan terug naar Fiesch. Op fiets gestapt om de 16km bergop te voltooien in bijna een uur. Op camping uitpuffen. Koffiegedronken, gedoucht en eten klaargemaakt: aardappelen, vlees en rode bieten salade. Thee voor de camper en dan omdat het koud wordt in de camper lezen.